דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה מהירה בעזרת התנהלות נכונה ואורח חיים בריא 

מאת    [ 15/12/2010 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 2698 פעמים ]

למי מאיתנו אין מספר קילוגרמים שהוא או היא היו שמחים להשיל? בין אם מדובר בעודף משקל גדול ובין אם בקילו אחד או שניים, רובנו בשלב זה או אחר זקוקים לדיאטה. קיימים סוגים רבים ושונים של דיאטות, המותאמים לאוכלוסיות שונות, אך אם אנחנו רוצים תוצאות כאן ועכשיו נצטרך לבצע דיאטה מהירה.

מהי דיאטה מהירה?

דיאטה מהירה, כפי שניתן להבין משמה, היא דיאטה המיועדת להרזיה מהירה ולתוצאות מיידיות. הבסיס הוא החלפת המזונות שאנו צורכים בתזונה דלת קלוריות. את הג'אנק פוד והמאכלים עתירי הקלוריות נחליף בירקות, פירות ומזון עשיר בסיבים תזונתיים. באמצעות תפריט דיאטה מאוזן ומדידת קלוריות, נוכל לעקוב אחרי הירידה ולקבל תוצאות בזמן קצר.

קיימות דרכים נוספות לרדת במשקל בזמן קצר, הכוללות שימוש בכדורי הרזיה, תה טיבטי (המאיץ את חילוף החומרים), השמטת ארוחות ועוד. אבל, דרכים אלו לא בריאות ואף עלולות להיות מסוכנות לגופנו ולתפקודו התקין. מלבד הסכנות שטומנת בחובה דיאטה לא מבוקרת, ללא תפריט מאוזן לא נצליח לשמור על המשקל לאורך זמן.

דיאטה מהירה - היתרונות

כאמור, דיאטה מהירה מובילה לתוצאות מהירות. במציאות היומיומית המהירה והמיידית בה אנו חיים, לעתים קרובות אין לנו את הזמן או הסבלנות להמתין לתוצאות. דיאטה מהירה היא תהליך קצר יותר, בעל תוצאות מהירות יותר. עם זאת חשוב לזכור, כי גם לאחר מכן יש צורך להמשיך ולשמור על תזונה נכונה, על מנת שלא לעלות בחזרה את המשקל האבוד.

במקרים מסוימים נבחר לעשות דיאטה מתוך רצון לשפר את המראה או את הדימוי העצמי ובמקרים אחרים, דיאטה היא הכרח הנובע מטעמים רפואיים. עודף משקל מסוכן לבריאות ממגוון סיבות: סוכרת, תפקודי לב, לחץ דם, התפתחות תקינה או ענייני פוריות שונים. במקרים קיצוניים, עודף משקל הינו בגדר סכנת חיים ובמצב כזה ירידה דרסטית במשקל היא אקוטית והדיאטה היא הכרחית.

דיאטה מהירה תאפשר לנו נקודת מוצא של משקל נמוך יותר, עליו נוכל לשמור באמצעות תפריט דיאטה מאוזן. לאחר שהשלנו מספר קילוגרמים מציקים, נוכל לשמור על הגזרה לאורך זמן באמצעות הרגלי אכילה טובים יותר ופעילות גופנית. אם נסגל אורח חיים בריא יותר, המשקל יישאר יציב לאורך זמן ולא יהיה צורך להיכנס ולצאת מדיאטות כל פעם שעולים במשקל. אורח חיים בריא הוא תמיד המפתח להצלחת הדיאטה.

מה צריך לקחת בחשבון כשמתחילים דיאטה מהירה?

קלוריות לא לשווא נקראות 'אנרגיה'. הן הכרחיות לתפקוד הגוף ולהרגשה הטובה שלכם. אם נקצץ באופן משמעותי ודרמטי את כמות הקלוריות נרגיש חסרי כוחות, תשושים ועייפים. חוסר האנרגיה עלול לגרום לנו להישבר מהר יותר ולוותר על הדיאטה וכך למעשה לא הרווחנו כלום - לא ירידה במשקל ולא תחושה טובה.

אבות המזון השונים הכרחיים לשמירה על גוף בריא ולכן לא מומלץ לבחור בדיאטה כגון דיאטת פחמימות, שמאלצת אותנו לוותר קליל על חלק מהותי מהתזונה שלנו. זכרו:

דיאטה מהירה שלא תיעשה כראוי, עלולה לגרום לכך שנפחית במשקל אך לא נצליח לשמור עליו לאורך זמן.

על מנת לשפר את מצבנו הגופני והרפואי, כדאי לבדוק מהי הדיאטה המתאימה לנו מבין סוגי דיאטות רבים שקיימים היום. מומלץ להתייעץ עם תזונאי, רופא או כול גורם מוסמך אחר. לאלו מאיתנו שממהרים להוריד משקל תוך זמן קצר כדאי לבצע דיאטה מהירה, אך לדאוג שתהיה מאוזנת ככל האפשר.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב